Få gratis levering ved køb af el-løbehjul

TestDrive med BOOSTER V+

Jeg bor på 4. sal i en etageejendom, uden elevator. Heldigvis har vi en cykelkælder, så det er ofte der, jeg sætter mit elektriske løbehjul for natten. Af og til, har jeg dog båret mit tidligere løbehjul, op og ned fra 4. sal. Det var et af de kinesiske Xiaomi365-løbehjul, som vejer ca. 12.5 kg. - altså en noget tung og temmelig stor sag, når trapperne skulle forceres.  


I dag, på vej ned af trapperne, bemærker jeg vægtforskellen til Xiaomi’en. Min BOOSTER V+, er godt 2 kg. lettere og noget mere handy at komme rundt om hjørner med - og bære rundt på. Det er ret bemærkelsesværdigt, da BOOSTER V+ har den dobbelte motorkraft - og tilmed bør kunne bringe mig ud på en 10 km længere køretur.


Vel nede på gaden og uden alt for lange gorillaarme, kan jeg konstatere, at der er ca. 80% batteritid tilbage i BOOSTER V+’ 10.5 Ah store batteripack, efter min tur fra Sydhavenen og hjem til Vesterbro i går aftes. Det skal blive spændende at se, hvor langt jeg kan komme med mine 85 kg. - solidt plantet på E-TWOWS lette og smidige maskine.


Turen går fra Enghavevej mod Fisketorvet, hvor jeg skal hente en pakke. Planen er herefter at tage S-toget til Skovlunde, for derfra at køre til Sommerbyen Ejby - i alt en tur på små 5 km ved E-TWOW-løbehjulet egen kraft. 
Turen til Fisketorvet er hurtigt klaret. Selv med 80% batterikapacitet, kan man godt mærke, at motoren, er væsentligt stærkere, end mit tidligere el-løbehjul. Jeg finder det mest behageligt, at sparke fra, placere begge ben solidt på løbehjulet, for herefter at aktiverer speederen. Det giver det mest rolige startforløb - og sikre en god balance. Bremserne, skal man nok lige vende sig lidt til. Forbremsen, som generere fornyet energi til batteriet, er ret potent, men hurtig at få føling med. Bagbremsen er let justerbar med foden - desto mere du trykker på bagskærmen, desto hurtigere stopper du - det er ret logisk.


I stedet for at lede efter cykelparkering ved Fisketorvet, ruller jeg BOOSTER V+ med ind i indkøbscenteret og henter pakken, som kommer en tur i rygsækken. Det er ihvertfald ikke ved denne lejlighed, at tyven løber afsted med mit transportmiddel. Lige det, er en af de helt geniale ting, ved et el-løbehjul. Du kan tage det med dig, langt de fleste steder - og når løbehjulet ikke fylder og vejer mere, end hvad en BOOSTER V+ gør, er det altså en smal sag at manøvrere rundt med. Folder du det helt sammen, kan du også rulle afsted med det på forhjulet.

De få hundrede meter til Dybbøl station, klares ‘in a flash’ - og sammenklapning af E-TWOW BOOSTER V+ tager max. 5 sekunder. Et let tråd på udløsermekanismen (se billede) i kombination af et let puf fremefter på styret - og dyret er pakket behændigt sammen til den videre færd med S-toget. I S-toget, viser info-skærmen, med ferrari-rød tekst, at der er sporarbejde mellem Ballerup og Måløv. De tager ikke cykler med i de indsatte togbusser! Et løbehjul, er der dog altid plads til, hvilket dog ikke bliver aktuelt på den her tur, da jeg jo ikke skal længere end til Skovlunde. Imidlertid, får BOOSTER V+ dog et lille smil, bare sådan for et fremtidigt tilfælde skyld.

Udstigning af S-tog og udfoldning af BOOSTER V+ går som en leg - igen 5 sekunder og nu går det af villavejene samt blandet landevej/cykelstier mod Ejby. Turen er godt 4 km og tager 10-12 min. Solen skinner og vinden hvisker sagte om hjælmen, til tonerne af den stille brummen fra den 500 watt store el-motor og de punkteringsfri dæk - ingen risiko for et flade dæk her!

Farve displayet på BOOSTER V+ viser 70 % efter ankomst til Ejby.


Jeg har valgt, ikke at tage opladeren med, da turen skal være realistisk i forhold til de udfordringer, som jeg eventuelt måtte møde, både med hensyn til strømforbrug og andre uforudsete udfordringer. 


Efter en kop kaffe i kolonihaven, går turen nu tilbage mod København og Vesterbro. Jeg har valgt at køre langs en busrute, så skulle jeg løbe tør for strøm, er der altid mulighed for videre transport. Det er netop det, som adskiller E-TWOWs koncept, fra flertallet af transportmidler; du behøver aldrig at efterlade dit køretøj!


Valby bakke, er nok der, jeg forventede, at jeg kunne komme i problemer. Den er forholdsvis stejl og på det tidspunkt viste displayet 50% resterende batteritid. Det var naturligvis, en helt ubegrundet bekymring. E-TWOW BOOSTER V+ moslede på, uden at fortrække en mine, eller påvirke hastigheden. Derimod, fik jeg gevaldig fart på ned mod Vesterbrogade - og nærmest fløj, som på et flyvende tæppe ind til købstaden.


Vel ankommet til Enghave Plads, var det tid for en lille fadøl på den lokale beværtning. BOOSTER V+ blev parkeret under min caféstol og der gik ikke længe, førend snakken om el-løbehjul - og særlig det lille vidunders egenskaber, blev debatteret livligt i det klare forårslys.

Og batteristanden, efter sammenlagt 21 km stod på 40% - så turen til Sydhavnen dagen derpå, ville ikke være nogen udfordring.

I øvrigt har BOOSTER V+ en smart lille ‘redning’, hvis vi mod forventning, skulle løbe tør for strøm. Den kan bruges som et ganske almindeligt og ret letløbende løbehjul, da den børstefri motor ikke yder nævneværdig modstand under friløb. Det er ret unikt for et el-løbehjul.